Medzinárodná asociácia PMI (Project Management Institute) so sídlom v USA pôsobí už od roku 1969. Zároveň je jednou z najčastejšie používaných metodík projektového riadenia, ktorá poskytuje jednoduchý a systematický spôsob na plnenie projektov.
Vydáva kľúčové štandardy pre projektové riadenie a poskytuje certifikácie pre projektových manažérov. PMI rieši všetky fázy projektového riadenia, vrátane plánovania projektu, riadenia projektu a jeho ukončenia. Momentálne eviduje viac ako 850 000 odborníkov po celom svete.
Obsah článku
Certifikáty podľa certifikačného štandardu PMI
Certifikačný štandard umožňuje získať 2 druhy certifikátov:
- PMP® – Project Management Professional
- CAPM® – Certified Associate in Project Management
Čo Vám môže PMI certifikát zaručiť?
- väčšiu hodnotu na trhu práce,
- doklad pre domácich aj zahraničných zákazníkov, že ich projekty a financie sú v tých správnych rukách,
- potvrdenie o odbornej spôsobilosti .
Postup pri využití projektového riadenia
- Definícia projektu tvorí prvý krok v plánovaní a zahŕňa popis, cieľ a cieľové skupiny.
- V ďalšom kroku je potrebné stanoviť rozsah projektu. Rozsah projektu zahŕňa všetky činnosti a výsledky, ktoré projekt musí dosiahnuť. Je preto veľmi dôležité, aby rozsah projektu bol jasne definovaný a aby ho všetky zainteresované strany akceptovali.
- Medzi dôležité časti projektového riadenia PMI patrí plánovanie projektu, kde identifikujeme všetky činnosti potrebné na dosiahnutie cieľov, stanovíme si termíny týchto činností a potrebné zdroje.
- Riadenie projektu zahŕňa aj monitorovanie a kontrolu projektu počas jeho plnenia. Riadenie projektu tiež zahŕňa riešenie problémov, ktoré sa vyskytnú počas plnenia projektu a zabezpečuje, aby sa projekt realizoval včas, s kvalitou a za stanovené náklady.
Využitie projektového riadenia PMI pre online prostredie:
Metódy a postupy PMI sadajú využiť pri množstve projektov v online prostredí vo fázach:
Riadenie tímu: Projektové riadenie PMI zahŕňa aj riadenie tímu projektu. Pri online projektoch sa preto musí zabezpečiť, aby mali tímy potrebné digitálne zručnosti a znalosti na vykonávanie svojich úloh. Zároveň tak treba komunikovať a koordinovať prácu tímov v online prostredí.
Riadenie rizík: Pri projektoch existujú špecifické riziká, ktoré sa týkajú online prostredia, ako sú bezpečnosť, ochrana údajov, výpadky serverov, zmeny technológií a konkurencia. V dôsledku toho projektové riadenie PMI zahŕňa riadenie rizík prostredníctvom identifikácie, hodnotenia a riadenia rizík. To pomáha minimalizovať negatívne dopady a zlepšovať výsledky projektu.
Dokumentácia a správa zmien: Zdôrazňuje dôležitosť dokumentácie a správy zmien v projekte. Pri takýchto projektoch je okrem iného dôležité udržiavať aktuálnu dokumentáciu o funkciách webovej stránky či úpravách obsahu.